یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

اجراي مدل جديد ايجاد اشتغال در حوزه ICT در استان هاي کمتر برخوردار

يزدانيان

جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲:۰۰


رييس دانشکده پست و مخابرات با اشاره به اينکه در جهان جديد ايجاد کار نياز به انطباق مستمر مهارت ها دارد، گفت: مطابق الگوي سازمان توسعه اقتصادي ملل متحد در حوزه ICT که هم اکنون در استان هاي کمتر برخوردار در حال پياده سازي است، ابتدا نيروي ماهر وارد بازار کار شده و به دنبال آن، بازار کار جديد خلق مي‌شود.

وايمکس نيوز- وحيد يزدانيان رييس دانشکده علمي کاربردي پست و مخابرات، در بيستمين «کنگره سراسري همکاري‌هاي دولت، صنعت و دانشگاه براي توسعه ملي» عدم وجود مهارت کافي را از دلايل مهم بيکاري دانست و گفت: حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات براي ايجاد اشتغال پتانسيل بالايي دارد چراکه اين حوزه، زيرساخت حياتي براي ساير بخش‌هاي اقتصادي است و در توسعه اجتماعي نيز موثر است و مخاطب پذيري بالايي دارد.
وي با اشاره به روند ايجاد کسب وکارهاي جديد در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات، افزود: براي اين منظور بايد در روش‌ها، ارتباطات و محصولات تحولاتي صورت گيرد تا باعث تغيير در سبک زندگي و در پي آن ايجاد بازار کار جديد شود.
يزدانيان در رابطه با الگوهاي سنتي ايجاد شغل اظهار کرد: در مدل اول فارغ التحصيلان جوياي کار براي ورود به بازار کار، پس از اتمام دانشگاه، مهارت‌هايي کسب مي‌کنند و سپس وارد بازار کار مي‌شوند که از معايب اين روش مي‌توان به مدرک گرايي و طول مدت زمان شروع دوره مهارتي تا اتمام آن اشاره کرد.
رييس دانشکده پست و مخابرات تصريح کرد: در مدل دوم دانشگاه‌هاي مهارت محور هستند که انعطاف پذيري بيشتري دارند و دانشجويان مهارت محور که فارغ التحصيل شده اند را به جامعه تحويل مي‌دهند. اين مدل باعث رشد بيکاري در کشور مي‌شود.
وي در تشريح مدل توسعه يافته و کنوني ايجاد اشتغال در سازمان توسعه اقتصادي ملل متحد با تاکيد بر انطباق مستمر مهارت ها افزود: در اين مدل شرکت‌ها درخواست نيروي ماهر مي‌کنند و سپس ارتقاي مهارت صورت مي‌گيرد که تعهد ايجاد شغل در اين بخش اهميت دارد.
اين مقام مسوول خاطر نشان کرد: در حال حاضر الگوي سازمان توسعه اقتصادي ملل متحد در حوزه ICT در استان هاي کمتر برخوردار در حال پياده سازي است.
يزدانيان با بيان اينکه در اين مدل نيروي ماهر وارد بازار کار شده و به دنبال آن، بازار کار جديد خلق مي‌شود، تصريح کرد: در اين طرح شرکت‌ها مهارت را اعلام مي‌کنند و دولت نقش کليدي در ارتقاي مهارت دارد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو